Een personenalarm is een apparaatje waarmee u alarm kunt slaan in geval van nood. Als u alarm slaat worden hiervan anderen op de hoogte gebracht, zodat op tijd de juiste hulp kan worden ingeroepen. Met een personenalarm krijgt u weer een stuk zekerheid en zelfstandigheid terug!

Er zijn veel verschillende vormen en opties als het gaat om een personenalarm. De meest bekende vorm van personenalarm is in de vorm van een knop die om de hals of pols wordt gedragen, maar er zijn ook mobiele telefoons met een alarmknop of alarm app en zelfs alarmsystemen met camera's sensoren die registreren wanneer iemand valt. Daarnaast zijn er verschillende vormen van opvolging van het alarm. Zo kan er worden gekozen wie er in actie moet komen als het alarm afgaat: een naaste (mantelzorger) of een professionele organisatie. Ook qua financiering zijn er meerdere opties: in enkele gevallen wordt alarmering door de zorgverzekeraar vergoed, in andere gevallen is het alarm voor eigen rekening. Voor sommige systemen betaal je maandelijks een bijdrage, terwijl aan andere eenmalig kosten verbonden zijn. Kortom, het kan ingewikkeld zijn om een geïnformeerde keuze te maken als het gaat om een personenalarm. Om u te helpen het juiste alarmsysteem te vinden kunt u daarom gebruik maken van onderstaande alarmsysteem-catalogus! Klikt u op de alarmbel om naar de catalogus te gaan:

Slagknop, alarmknop, noodknop, paniekknop, paddestoelknop

 

Bestuur en medewerkers

De stichting wordt bestuurd door de directeur onder toezicht van de Raad van Toezicht. De raad bestaat uit onafhankelijke leden waarvan één op voordracht van de Federatie van Wassenaarse Ouderenorganisaties (FWO).

 

Raad van Toezicht:

mevr. A. Kroesbergen

dhr. A.A. van Schie (FWO) - penningmeester

dhr. A.J.F.  de Vries

Dhr.  S.D.C. van Dijk

Dhr. ir. M.K. Knevel - secretaris

Dhr. P.I.M. van den Wijngaart - voorzitter 

 

Directeur:

Mieke Ruigrok

 

Medewerkers:

Carla van den Berg - Sociaal werker

Claudia Oosterman - Sociaal werker

Elise Bogers - Sociaal werker

Almir Mahmutovic - Financiële administratie, ict & pr ontwerp  

Saskia van der Meer - Seniorenadviseur

Ank Stout - Mantelzorg consulent

Davy van Keppel - Frontoffice medewerker

David Keus - Frontoffice medewerker 

 

 

Het Kantoor

Geopend op Werkdagen 9.00 – 14.00 uur, tel. 070  511 22 26   

Bezoek adres: Van Heeckerenstraat 2    2242 GX Wassenaar

Internet:  www.smowassenaar.nl  | e-mail: info@smowassenaar.nl 

Sociale Alarmering

 Voor wie

Sociale Alarmering is voor mensen van alle leeftijden met als doel een veilig gevoel thuis te bevorderen. Ook voor de naaste omgeving is het geruststellend dat iemand snel alarm kan slaan in geval van nood.

 Wat

Het is een alarmeringssysteem om snel, met één druk op de knop, hulp op te roepen uit eigen kring. Indien gewenst kan ook gekozen worden voor professionele opvolging.

 Kosten

Naast eenmalige aansluitkosten betaalt u het tarief van het abonnement naar keuze per maand. Deze variëren per leverancier.

Zijn er medische redenen voor personenalarmering dan vergoedt de zorgverzekeraar mogelijk een deel van de kosten. 

 Aanmelden

Voor advies en begeleiding bij het aanmelden bij de door u gewenste vorm van alarmering kunt u op werkdagen contact opnemen met de SMOW. Bereikbaar tussen 09.00 en 14.00 uur op 070-511 22 26. De afspraak kan zowel op kantoor als bij u thuis plaatsvinden.